Super Smash Bros., amiibo and Pokémon star in Nintendo's end of year line-up
29th August 2014 – Nintendo has prepared a bumper line-up of new games and products on Wii U and Nintendo 3DS and 2DS systems for the end of 2014. The line-up includes new entries from some of the biggest series in gaming, plus new amiibo interactive figures featuring some of gaming’s most iconic characters.
The build-up to the end of the year officially begins now for Nintendo fans, as the first 12 amiibo interactive figures become available for pre-order from selected Nintendo retailers. The first dozen characters available for pre-order will be Mario, Peach, Link, Samus, Yoshi, Donkey Kong, Pikachu, Kirby, Fox, Marth, Villager and Wii Fit Trainer, with more on the way in the future.
Interactive amiibo Figures: Super Smash Bros. for Wii U, which launches summer 2014, will be the first game with full integration of amiibo. Other games that will support amiibo include Mario Kart 8, Captain Toad: Treasure Tracker, Mario Party 10 and Yoshi’s Woolly World, with more to come. More details on amiibo functionality and an official launch date will be revealed shortly.
Hyrule Warriors Add-on Content: This mashup of Dynasty Warriors and The Legend of Zelda series already includes a large amount of content. Nintendo plans to support the game for the long run with more content to help players expand their adventures even farther. That program kicks off when the game launches on 19th September with a free download that adds a fun new mode, weapon and the option to select music.
New Themes for Nintendo 3DS HOME Menu: Following a system update planned in October, Nintendo will be introducing new HOME Menu themes that allow Nintendo 3DS and 2DS owners to personalise their systems by changing the menu background, icons and folders, and music and sound effects. Themes will be available for purchase from a Theme Shop that will be added to the HOME Menu. Stay tuned for more details coming in the future.
Third-Party Games**: More than 50 games from Nintendo’s third-party partners are launching before the end of year, with the likes of Sonic Boom: Rise of Lyric for Wii U, and Sonic Boom: Shattered Crystal for Nintendo 3DS both launching on 21st November. Both games introduce a unique and epic adventure as Sonic and team work together to stop the evil villain Lyric. Players can play as multiple characters, each with their own abilities, as they explore, fight and speed through an undiscovered land.
A selection of the games scheduled for release in 2014 for Nintendo systems can be seen in this document (PDF, 176 kB) . Please note: this information is for the European market. Local release details may vary. Please check our official website for updates.
Looking Ahead: Nintendo has an array of great games on the way for both Wii U and Nintendo 3DS. In 2015, Wii U will see the arrival of a new instalment in The Legend of Zelda series, Splatoon, Xenoblade Chronicles X, Devil’s Third, Captain Toad: Treasure Tracker, Yoshi’s Woolly World, Kirby (working title), Star Fox (working title), Mario Maker (working title), Project Giant Robot, Project Guard, Mario vs. Donkey Kong (working title), Mario Party 10, and Art Academy (working title). On the portable side, in 2015 Nintendo 3DS will see the launch of a new NFC reader/writer that will interact with amiibo figures, as well as the arrival of Monster Hunter 4 Ultimate, Code Name: S.T.E.A.M., and Fossil Fighters: Frontier.