We hadden al vrij vroeg besloten dat het spel zou plaatsvinden op zee. We konden de open zee als uitgangspunt gebruiken voor de verschillende elementen en mechanieken van de spelwereld, en boven alles leek het ons interessant om de zee in die visuele stijl te tonen. Iedereen kwam met ideeën voor eilanden in die zee, en de bewoners ervan.
Zelfs voor een spel in de Zelda-serie, worden in The Wind Waker een hoop aparte personages geïntroduceerd.
Ik weet nog dat de samenwerking tussen de planners en het personageproductieteam van Haruhana erg lekker liep.
Al sinds Ocarina of Time, komt Haruhana met voorstellen voor vele excentrieke personages. Maar bij The Wind Waker, maakte hij het nog veel bonter! (lacht)
Het lijkt of de hele wereld van The Wind Waker bestaat uit dit soort excentrieke energieën.
Dat klopt. Bij Ocarina of Time was het bijvoorbeeld al moeilijk om een enkele expressieve mondbeweging goed te krijgen. Dus hebben we daar in The Wind Waker veel energie in gestoken.
(Shigeru) Miyamoto en (Takashi) Tezuka18 zeiden dat we een reden moesten geven waarom die ogen zo groot waren. Maar ik geloof niet dat we serieus hebben overwogen er stralen uit te laten komen.18. Takashi Tezuka: Algemeen manager, afdeling voor softwareontwikkeling van de divisie voor analyse en ontwikkeling van entertainment (EAD). Hij is betrokken bij de ontwikkeling van vele series, zoals Super Mario, Yoshi en Animal Crossing. Hij verscheen eerder in “Iwata vraagt”-interviews over Iwata vraagt: New Super Luigi U, de oorspronkelijke ontwikkelaars voor de 25e verjaardag van Super Mario, de geschiedenis van Zelda-spellen voor draagbare spelsystemen voor The Legend of Zelda: Spirit Tracks, New Super Mario Bros. Wii (deel 2), en de producenten van Super Mario 3D Land, en ook in de speciale edities van "Iwata vraagt" voor E3 2012 over New Super Mario Bros. U en New Super Mario Bros. 2.