De videobeelden zijn uit de Japanse versie van The Legend of Zelda: The Wind Waker HD. Het uiteindelijke spel is volledig in het Engels.
Vandaag wil ik graag vragen stellen over The Legend of Zelda: The Wind Waker HD. Voordat we de Wii U-versie bespreken, wil ik ook wat vragen stellen over het origineel, The Legend of Zelda: The Wind Waker1 voor Nintendo GameCube. Willen jullie je eerst even voorstellen, en vertellen waar jullie bij het origineel en dit keer aan werkten? Laten we bij jou beginnen, Aonuma.1. The Legend of Zelda: The Wind Waker: Verscheen in mei 2003 voor het Nintendo GameCube-systeem.
Ik werkte als regisseur aan het origineel. Dit keer was ik de producer, en wilde ik deze kans aangrijpen om wat dingen te herstellen die de eerste keer niet helemaal waren geslaagd. Ik weet nog dat ik hetzelfde zei bij Iwata vraagt: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D: geluid2! (lacht)2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D: Verscheen in juni 2011 voor het Nintendo 3DS-systeem. Het is een remake van het spel The Legend of Zelda: Ocarina of Time, dat in december 1998 verscheen voor het Nintendo 64-systeem. Het spel voegde nieuwe elementen toe, zoals stereoscopisch 3D.
Juist! (lacht) En jij Iwamoto? Je hebt ook al met me gesproken over Iwata vraagt: The Legend of Zelda: Skyward Sword3.3. The Legend of Zelda: Skyward Sword: Verscheen in november 2011 voor het Wii-systeem. Het spel speelde zich af rondom een zwevend eiland genaamd Skyloft. De beelden maakten gebruik van cel-shaded animaties, realistische lichaamsverhoudingen en schilderijachtige effecten. De Wii-afstandsbediening Plus liet spelers op intuïtieve manieren allerlei bewegingen uitvoeren.
Ik maakte geen deel uit van het team voor het originele spel. Kort daarna werkte ik wel aan The Legend of Zelda: Four Swords Adventures4 en The Legend of Zelda: Phantom Hourglass5. Dit keer was ik de regisseur.4. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures: Verscheen in januari 2005 voor het Nintendo GameCube-systeem. Het spel had twee standen: Hyrulean Adventures en Shadow Battle. Het spel was ook geschikt voor een enkele speler, maar de nadruk lag op de meerspelerstand, waarin spelers op bijzondere manieren konden samenwerken door Game Boy Advance-systemen aan de Nintendo GameCube te koppelen.5. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: Verscheen in oktober 2007 voor het Nintendo DS-systeem. De besturing met de stylus was een belangrijk spelelement. Het verhaal speelde een paar maanden na dat van The Legend of Zelda: The Wind Waker.
Je was niet betrokken bij de originele versie van The Legend of Zelda: The Wind Waker, maar je hebt wel veel met “Toon Link”6 te maken gehad.6. Toon Link: Verwijst naar de versie van Link die is getekend in een bijzondere tekenfilmstijl. Toon Link verscheen voor het eerst in The Legend of Zelda: The Wind Waker, en daarna in diverse The Legend of Zelda-titels en Smash Bros. Brawl voor de Wii.
Ja. Toon Link en ik delen een lange geschiedenis. Dit was de eerste keer dat ik als ontwikkelaar bij The Wind Waker betrokken was, dus speelde ik het origineel opnieuw, en werkte ik aan de dingen die volgens mij voor verbetering vatbaar waren.
Hoe dan ook, ik bedacht hoe we alle beelden konden oppoetsen tot HD, en daar heb ik zelf ook veel werk voor verricht.
Het origineel verscheen voordat ik bij het bedrijf kwam, dus heb ik het gewoon voor mijn plezier gespeeld.
Ja. Ik speelde het spel zoals andere spelers het spelen. Dit keer werkte ik samen met Takizawa als regisseur voor het programmeerwerk dat nodig is om de beelden te verfijnen naar HD. Ik hield me bezig met de technische aspecten die komen kijken bij het overzetten van de originele Nintendo GameCube-beelden naar de HD-beelden van de Wii U-versie.
Ik heb als ontwerper aan het origineel gewerkt. Met de personage-ontwerpen van Takizawa en (Yoshiki) Haruhana7 als uitgangspunt, moesten we een volledige wereld creëren. Wat de nieuwe, verbeterde versie betreft, was het mijn taak om gegevens van het origineel over te nemen, en die op een of andere manier te laten werken! (lacht)7. Yoshiki Haruhana: Afdeling voor softwareontwikkeling van de divisie voor analyse en ontwikkeling van entertainment (EAD). Samen met Satoru Takizawa, was hij ontwerpmanager van The Legend of Zelda: The Wind Waker voor het Nintendo GameCube-systeem. Hij nam deel aan de sessie van “Iwata vraagt” met het originele team ontwikkelaars (deel 2) van The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D.