Vandaag zal ik wat vragen stellen over New Super Luigi U. Regisseur Takemoto is drie jaar bezig geweest met de ontwikkeling van New Super Mario Bros. U1, dat vorig jaar december uitkwam, en vervolgens ging hij, zonder pauze te nemen, verder met deze titel.1. New Super Mario Bros. U: een actiespel dat in november 2012 werd uitgebracht, tegelijk met het Wii U-systeem.
Ja. We hebben New Super Mario Bros. U gemaakt om tegelijk met het Wii U-systeem uit te brengen, en samen met Tezuka en de jongens kwamen we op het idee om New Super Luigi U als downloadbare content2 aan te bieden.2. Downloadbare content: digitale downloads van New Super Luigi U zijn vanaf 19 juni verkrijgbaar in Japan en vanaf 20 juni 2013 in Europa, als toegevoegde content voor mensen die New Super Mario Bros. U bezitten. Een verpakte versie voor mensen die New Super Mario Bros. U niet hebben, wordt op 26 juli uitgebracht in Europa.
De uiteindelijke inhoud bleek zo omvangrijk dat je zou kunnen stellen dat jullie een compleet nieuw spel hebben gemaakt, in plaats van toegevoegde content.
Ik was betrokken bij New Super Mario Bros. 23 voor het Nintendo 3DS-systeem, dat uitkwam voor New Super Mario Bros. U, dus het voelt alsof ik alleen maar Mario-spellen heb gemaakt (lacht)!3. New Super Mario Bros. 2: een actiespel dat in juli 2012 in Japan werd uitgebracht voor het Nintendo 3DS-systeem en in augustus 2012 in Europa.
Kun je zeggen dat je in het kader van dit project lang hebt nagedacht over hoe downloadbare content voor Super Mario eruit zou moeten komen te zien?
Absoluut. Ik had nooit gedacht dat we zo diep zouden nadenken over downloadbare content.
We hadden aanvankelijk niet zoveel werk gepland. Eerst dachten we na over hoe we de extra speltypes konden uitbreiden, zoals we dat ook hadden gedaan met New Super Mario Bros. 2 voor de Nintendo 3DS. Zo overwogen we bijvoorbeeld een hoop parkoersen toe te voegen voor het speltype Recordrace.
In New Super Mario Bros. 2 kun je verschillende extra pakketten4 met speciale Muntenjacht-parkoersen spelen, en voor New Super Mario Bros. U hadden jullie hetzelfde bedacht.4. Extra pakketten: verzamelingen met extra parkoersen die te koop werden aangeboden. De pakketten werden in vier fases uitgebracht en er zijn er in totaal tien. Klik hier voor meer informatie over pakketten met toegevoegde inhoud voor New Super Mario Bros. 2.
Juist. Dat was niet zo afgesproken, het gebeurde toevallig. Wat ik me ervan herinner is dat we hadden besloten om extra parkoersen uit te brengen voor de twee titels. Maar elke groep zou apart nadenken over hoe deze parkoersen eruit moesten komen te zien voor elk van beide spellen, en de ideeën voor dit spel kwamen gewoon iets sneller dan die voor New Super Mario Bros. 2.
Ja. Later opperde het New Super Mario Bros. 2-team het idee om extra pakketten uit te brengen voor de Muntenjacht-stand en toen gingen we daarmee aan de slag, omdat dat spel als eerste werd uitgebracht. Maar toen we eraan werkten, begon het me tegen te staan dat de plannen zo op elkaar leken. Ik dacht toen dus dat we een ander idee moesten bedenken voor New Super Mario Bros. U.
Takemoto, het zat je vast niet helemaal lekker (lacht) dat je een geweldig idee had, maar er vervolgens iemand langskwam die later de leiding op zich nam?
O, dat valt wel mee (lacht)! Ik maakte me een beetje zorgen dat sommigen zich misschien zouden afvragen waarom de toegevoegde content niet meteen al in het hoofdspel zat, maar ik bleef positief: ‘Als zij dat doen, dan moeten wij maar met een beter idee komen.’