Hoe je een eiland verandert in een spelfiguur
Toen we eenmaal beschikten over het prototype van Wii MotionPlus, kregen jullie allemaal de mogelijkheid om hem te gebruiken. Wat dachten jullie ermee te doen?
Dat is precies wat we dachten: 'Wat moeten we hier nou mee doen?' (lacht) Eerlijk gezegd speelden we al lang hiervoor met het idee om een vervolg op Wii Sports te maken. We hadden het zelfs al over de nieuwe sporten die we konden gebruiken. Maar we waren er nog niet uit hoe we het spel beter konden maken, dus we zetten het spel tijdelijk op een laag pitje. Toen Wii MotionPlus om de hoek kwam kijken, zagen we dat als het moment om dat plan nieuw leven in te blazen.
Jullie wisten in het begin dus nog niet exact hoe jullie het vervolg op Wii Sports zouden ontwikkelen. Pas toen jullie dachten over manieren waarop dit nieuwe apparaat gebruikt zou kunnen worden, besloten jullie dat hij het best gebruikt kon worden in het vervolg op Wii Sports.
Eh, nee… Nou, hij had het wel over een eiland, ook wel bekend als het 'eilandconcept'.
Natuurlijk. Ik speelde al meer dan tien jaar met het 'eilandconcept', in de een of andere vorm.
Nou, een belangrijk onderdeel van wat Nintendo altijd heeft gedaan, is het ontwikkelen van spelfiguren, die we vervolgens in licentie geven.
Precies. Juist omdat we een videogamebedrijf zijn, heb ik me altijd afgevraagd of we, behalve spelfiguren die op mensen lijken, van de spellevels geen figuren konden maken.
Dus nu je karikaturen van mensen gebruikt als Mii-personages, dacht je dat je het eiland waarop het spel zich afspeelt kon veranderen in een spelfiguur?
We hebben het al lang over dit soort ideeën, met suggesties als: 'Laten we een droomeiland creëren!' In Wii Fit hebben we ook geëxperimenteerd met een groot eiland.
Je kunt het gebruiken in avonturenspellen, rollenspellen, simulaties waarin steden worden gebouwd… Het wordt leuk om te zien met welke ideeën we op de proppen kunnen komen, denk je niet?
Dus het idee is eigenlijk om allerlei sporten en genres zich op hetzelfde eiland te laten afspelen. Shimamura, wat was jouw reactie toen je voor het eerst hoorde over het 'eilandconcept'? Had je je twijfels?