Ja, bowlen en golf.
Jullie vertelden dat jullie zoveel mogelijk wilden voorkomen dat sporten uit Wii Sports een tweede keer werden gebruikt. Maar er zijn sporten die hetzelfde zijn, toch?
Dat was in de trainingsstand, en ik weet nog dat je de bal maar één keer kon gooien, in het laatste gedeelte.
…Kun je 3.000 punten scoren! (lacht) Dat is de hoogst mogelijke score in een 100-pinwedstrijd.
Het eenheidsgevoel dat de speler heeft met wat er in beeld gebeurt is ook veel beter.
Als je in de vorige titel de bal vasthield met de B-knop, liep het Mii-personage automatisch en moest de speler de bewegingen van het Mii-personage nadoen om de bal te laten rollen. Dit keer beweegt het Mii-personage pas als de speler dat doet, ook als de B-knop wordt ingedrukt.
Dat klopt. Dus als je de bal omhoog houdt, doet je Mii-personage dat ook, en als je de bal loslaat, doet je Mii-personage hetzelfde.
We wilden de besturing dit keer eenvoudiger maken dus we ontwierpen het zo dat je kunt spelen door met de Wii-afstandsbediening te zwaaien terwijl je de B-knop houdt ingedrukt. Door dit soort kleine wijzigingen denk ik dat iedereen die het oorspronkelijke bowlen heeft gespeeld, zal ontdekken dat er grote verschillen zijn. Ik denk dat voor golf hetzelfde geldt.
Over deze golf zei iemand dat als je er eenmaal aan was gewend, je geen oefenslag meer hoefde te maken.
Sinds het allereerste golfspel voor de NES is golf een spel geweest waarbij je naar een slagmeter moest staren. Het maken van een oefenslag deed je door naar de slagmeter te kijken. In deze titel hoef je niet naar de slagmeter te kijken, en krijg je echt het gevoel dat je aan je eigen swing kunt werken. Met andere woorden, je krijgt een gevoel dat erg op dat van het echte golf lijkt. Tussen haakjes, waarom hebben jullie golf toegevoegd aan Wii Sports Resort?