Om het interview af te sluiten wil ik graag dat elk van jullie me in zijn eigen woorden zegt wat voor type spel Xenoblade Chronicles is. Laten we de volgorde omdraaien en beginnen met het perspectief van een gamer: Hiramatsu-san.
Oké (lacht)! Xenoblade geeft me hetzelfde gevoel van spanning en avontuur dat ik had toen ik spellen speelde als kind. Ik denk dat het een spel is dat ervoor kan zorgen dat zelfs volwassenen weer die gevoelens ervaren.
De eerste keer dat ik de kans kreeg om het spel te spelen, vond ik het erg fijn om met een ontspannen gevoel te spelen en gewoon naar de omgeving te staren. Dus ik hoop dat mensen zich geen zorgen maken om de moeilijke stukken en gewoon op ontspannen wijze van die momenten genieten.
Aha, ik zie je theaterachtergrond weer even doorschijnen, nu je het over het ‘script’ hebt (lacht).
Precies. Dat betekende dat ik allerlei verschillende rollen instudeerde (lacht).
Dat jij zo ver ging zal wel een enorme hulp zijn geweest bij het maken van de muziek.
Nou, als iemand die echt gek is op spellen, heb ik altijd een sterk verlangen om echt op te gaan in de spelwereld. Toen ik de kans kreeg om Xenoblade Chronicles te spelen, had ik echt het gevoel in die wereld rond te lopen. Sterker nog, ik zag de dingen niet alleen vanaf een afstand: ik voelde me echt één met de held, wat inhield dat ik het gevoel had dat ik echt dat universum kon betreden.Ik ben nu in de dertig en mensen van mijn generatie zijn al dol op spellen sinds dat ze kinderen zijn, ze zijn ermee opgegroeid. Als dergelijke mensen zin hebben om weer in een RPG op te gaan, kan ik ze denk ik wel garanderen dat dit spel ze absoluut zal bevallen.
Het is weer een tijd geleden dat Takahashi-sans laatste spel verscheen, dus ik kan me voorstellen dat veel mensen enorm uitkijken naar deze titel.
Precies. Ik denk dat veel spelers dol zullen zijn op deze frisse, nieuwe RPG, en niet alleen mensen die al jarenlang fan zijn van de Xeno-serie.