Nou, vaak kwam ik zo laat thuis uit mijn werk dat Tom Nooks winkel al gesloten was.
Nou, vaak kwam ik zo laat thuis uit mijn werk dat Tom Nooks winkel al gesloten was.
Dus je kwam laat thuis en dacht, “Nou ga ik Animal Crossing spelen!”, maar toen ontdekte je tot je teleurstelling dat de winkel gesloten was.
Ongetwijfeld hebben veel spelers tijdens het spelen de klok veranderd, maar dat is jammer, want het mooie van Animal Crossing is nou juist het gevoel van eenheid dat ontstaat doordat de tijd in het spel synchroon loopt aan die in de werkelijke wereld. Dat betekent dat het verloop van de tijd en de seizoenen buiten en binnen het spel op dezelfde manier wordt beleefd. Dat element wilden we graag in dit spel terug laten komen.
Dit keer kun je dingen aanpassen aan je eigen levensstijl, dus kunnen winkels bijvoorbeeld vroeg in de ochtend openen, of tot diep in de nacht open blijven.
Natuurlijk moeten regels in de werkelijke wereld nog worden goedgekeurd door de gemeenteraad, dus kan de burgemeester in het echt niet zomaar allerlei regels bepalen! (lacht)
O ja, dat is waar! (lacht) En burgemeester betalen de openbare bouwprojecten ook niet uit eigen zak! (lacht)
Ja! (lacht) De burgemeester moet het geld voor openbare bouwprojecten binnenhalen. De dieren in je stad dragen ook wel wat bij, maar uiteindelijk komt elke rekening bij de burgemeester terecht. Dus daar raak je je geld wel aan kwijt.
Denken jullie niet dat sommige spelers een beetje gebukt gaan onder de verantwoordelijkheden die het burgemeesterschap met zich meebrengt?