(Opmerking: Dit interview werd op 31 oktober 2012 al in Japan gepubliceerd. Alle videobeelden zijn afkomstig uit de Japanse versie van het spel.)
Toen we de releasedatum van Animal Crossing: New Leaf bekendmaakten via Nintendo Direct, en ik de reacties zag die volgden op Animal Crossing: New Leaf Direct, realiseerde ik me weer eens hoeveel fans reikhalzend hebben uitgekeken naar dit nieuwe Animal Crossing-spel. Na een extreem lange ontwikkelperiode, hebben jullie nu eindelijk de finish bereikt.
Ik wil van jullie graag horen hoe de ontwikkeling van Animal Crossing: New Leaf is verlopen. Maar zouden jullie je eerst even willen voorstellen?
Zeker. Mijn naam is Aya Kyogoku en ik werk op de afdeling voor softwareontwikkeling. Ik was samen met Moro de regisseur van het spel, en werkte aan van alles, van het algemene spelconcept tot de kleinste details.
Ik ben Isao Moro, en ik werk ook op de afdeling voor softwareontwikkeling. Net als Kyogoku was het mijn taak als regisseur om het hele project te overzien, maar ik moest er ook voor zorgen dat de kleinere details aan de technische kant goed werkten.
Ik ben Koji Takahashi van de afdeling voor softwareontwikkeling. Ik had de leiding over het uiterlijk van het spel.
Omdat onze kwaliteiten op verschillende gebieden liggen, verliep de werkverdeling heel natuurlijk. Bij Animal Crossing: Let’s Go to the City voor de Wii1, verleenden we beide assistentie aan Hisashi Nogami2, die toen de regisseur was, en daaruit vloeiden vanzelf onze verschillende rollen voort.1. Animal Crossing: Let’s Go to the City: Het vijfde deel in de Animal Crossing-serie, een levenssimulatiespel voor Nintendo Wii dat in december 2008 in Europa werd uitgebracht. 2. Hisashi Nogami: De regisseur van eerdere spellen in de Animal Crossing-serie, werkzaam bij de divisie voor analyse en ontwikkeling van entertainment (EAD) van Nintendo. In het verleden heeft hij deelgenomen aan het Iwata vraagt-interview over Iwata vraagt: Animal Crossing: Let's Go to the City.
Het kan lastig zijn om met twee regisseurs te werken, maar ik begrijp dat het bij jullie niet veel problemen opleverde, omdat jullie dezelfde gevoelens hebben over het spel en wat daarvoor van belang is.
Hebben jullie door het werk aan dit spel meer begrip gekregen voor de problemen die Nogami moest overwinnen toen hij regisseur van het spel was? (lacht)
Nu we het erover hebben, het is meer dan elf jaar geleden sinds de eerste Animal Crossing3 verscheen voor de Nintendo 64.3. Animal Crossing voor Nintendo 64: Dit spel voor het Nintendo 64-systeem verscheen oorspronkelijk in april 2001 in Japan.