Toen het project op zijn eind liep, hadden jullie wat “hulp van de All-Stars” nodig. Zou je zeggen dat een van de belangrijkste redenen hiervoor was dat dit in een zeker opzicht een WarioWare-spel was, maar tegelijkertijd ook weer niet?
Daardoor was het onmogelijk om één regisseur ervoor te laten zorgen dat elk individuele spel volledig gerealiseerd en voltooid werd.
Er waren natuurlijk spellen die we volledig hadden voltooid, maar naarmate het einde van het project naderde, maakte de tijdsdruk het onmogelijk om overal bovenop te blijven zitten.
Er waren vier titels waarbij we om hulp vroegen. Kazuhiro Yoshikawa-san12 hielp met 'ARROW' , Nobuo Matsumiya-san13 hielp met 'KUNG-FU' . Kensuke Tanabe-san14 en Risa Tabata-san15 assisteerden ons bij twee spellen, 'ASHLEY' en 'ISLANDS' .12. Kazuhiro Yoshikawa werkt op Nintendo’s departement voor softwareplanning en -ontwikkeling, en heeft de leiding gehad over diverse titels, waaronder Kirby’s Adventure Wii.13. Nobuo Matsumiya werkt op Nintendo’s departement voor softwareplanning en -ontwikkeling, en heeft de leiding gehad over titels als Jam with the Band en Kirby’s Epic Yarn. Hij deed mee aan het Iwata vraagt-interview over Kirby’s Epic Yarn.14. Kensuke Tanabe werkt op Nintendo’s departement voor softwareplanning en -ontwikkeling, en heeft gewerkt aan de Paper Mario-serie, Donkey Kong Country Returns en de Metroid Prime-serie. Hij deed mee aan het Iwata vraagt-interview over Iwata vraagt: Donkey Kong Country Returns.15. Risa Tabata werkt op Nintendo’s departement voor softwareplanning en -ontwikkeling, en heeft gewerkt aan de Metroid Prime-serie en Donkey Kong Country Returns. Ze deed mee aan het Iwata vraagt-interview over Iwata vraagt: Donkey Kong Country Returns.
Het was erg overweldigend, op allerlei manieren (lacht)! Vroeg je iets aan Abe-san, dan zei hij iets als: “O, dat heb ik aan de goede zorgen van Tanabe-san overgelaten.”
Mijn positie was als volgt: als ik iemand eenmaal had gevraagd aan een taak te werken, liet ik diegene als het ware zijn gang gaan. Ik meende dat het alleen maar ingewikkelder zou worden als ik mijn mening zou verkondigen.
Er zijn ook allerlei mensen die ons met ontwerpzaken hebben geholpen. Ik vond dat met name 'SKI' en ‘ISLANDS’ ervan zouden profiteren als de 3D-beelden een beetje zouden worden opgepoetst.
Ik vroeg Kobayashi-san en zijn collega’s om de leiding te nemen over het werk aan die twee titels en op het departement voor softwareplanning en -ontwikkeling werd er een 3D-ontwerp gevormd.
Dus deze supervisors vormden uiteindelijk een team en maakten gewoon visuele inhoud voor je (lacht)!
Vooral ‘ISLANDS’ was een echte uitdaging. Dit spel bevat personages die door de lucht worden gekatapulteerd en spelers proberen er zoveel mogelijk op het doeleiland te laten landen. Maar op een beslissend moment brak er een veldslag uit...