Ja.
Laten we eens een heel ander onderwerp aansnijden. Voor mensen die vorig jaar de E3 bezochten, leek het misschien alsof Splatoon al compleet was.
Sindsdien heeft het nog tien maanden geduurd om de game te krijgen waar hij nu is. Maar veel mensen hadden de game meteen na de E3 al willen spelen. Wat hebben jullie de afgelopen tien maanden precies gedaan?
Juist. Tijdens de E3 hadden we slechts één wapen. We hadden nog maar één level, en alleen nog maar een testmodel van de sequentie14. Dus toen we terugkeerden van de E3, moesten we uitvogelen hoe we dat allemaal bij elkaar konden krijgen in één product.14. Sequentie: De volgorde van dingen. In dit geval verwijst het naar de volgorde waarin je door de spelelementen gaat.
Tijdens de E3 hadden we de kern van het spel, "het is leuk om met inkt te schieten" en "het zou leuk zijn om op die manier grondgebied te veroveren". We wisten hoe het spel gespeeld moest worden en wat voor strategieën er mogelijk waren. Maar het was nog niet iets wat mensen lang bleven spelen. We wilden meer dingen om de kern van het spel heen bouwen.
We hebben ook veel tijd besteed aan het testen van de levels, met hulp van de mensen van Mario Club15.15. Mario Club Co., Ltd.: Helpt bij het testen en verbeteren van Nintendo-software die nog in ontwikkeling is.
Als een level niet in evenwicht was, en als een wapen maar ietsje sterker bleek, zorgde dit voor een grote kloof tussen spelers. De verliezende partij had dan geen kans meer het tij te keren.
Nee. We wilden dat spelers zouden volhouden tot het bittere einde, dat ze altijd gemotiveerd bleven om door te zetten, dat het altijd spannend bleef. Dus daar hebben we veel tijd in gestoken.
Het was een soort wiskundig probleem. Als we een wapen toevoegden, was dat niet gewoon een optelsom. We moesten rekening houden met allerlei variabelen, dus als bij een wiskundige opgave. En dat bleven we doen tot het spel voltooid was.
We maakten ook een singleplayerstand genaamd Octo Valley 16 voor spelers die nog nooit een competitieve online game hadden gespeeld en misschien wat bang waren om online te gaan. In Octo Valley leer je spelenderwijs verschillende vechttechnieken.16. Octo Valley: Een spelstand voor één speler waarin je strijdt tegen de Octarians (het octopussenleger).