De reacties op de Splatoon-amiibo18 zijn erg positief. 18. amiibo: Figuurtjes die een chip bevatten om via NFC (near-field communication) gegevens uit te wisselen met de Wii U GamePad, New Nintendo 3DS of New Nintendo 3DS XL. Tegelijk met de release van het spel op 29 mei 2015 verschijnen drie verschillende Splatoon-amiibo (Inkling-meisje, Inkling-jongen en Inkling-inktvis). De Inkling-inktvis is alleen verkrijgbaar als onderdeel van de speciale editie van Splatoon.
De ontwerper die we vroegen om de modellen voor deze amiibo te maken, heeft echt geweldig werk geleverd. De poses zien er goed uit, vanuit welke hoek je ze ook bekijkt. Het was alleen lastig om de inkt goed te krijgen voor het inktvisfiguur, dus heb ik die zelf gemodelleerd.
Ik ben dol op plastic modellen en figuurtjes, en ook ik vind deze erg goed gemaakt.
Dat komt volgens mij ook doordat de personages van Splatoon zijn ontworpen om er in 3D goed uit te zien.
Nou mijn laatste vraag. Ik wil graag dat elk van jullie vertelt waarom ze Splatoon zouden aanraden.
De gameplay is heel simpel – je spuit gewoon met gekleurde inkt – maar er zijn eindeloos veel manieren om te strijden, en er zijn allerlei interessante speelstijlen om van te genieten, dus ben je hiermee niet snel uitgespeeld. Dat is de voornaamste reden waarom ik dit spel zou aanraden.
Wat het ontwerp betreft, hebben we echt alles wat het team wilde erin gestopt, zonder dat we de boel echt wilden forceren.
Ik hoop dat spelers niet alleen maar bezig zijn met alles onder de inkt spuiten, maar dat ze ook van de kleine details zullen genieten.
Ik zou het spel willen aanraden voor de besturing. Die hebben we bijgeschaafd tot een punt waarover ik heel tevreden ben. Dus wil ik graag dat mensen het eens proberen en zelf ondervinden.
Juist. En we hebben ook veel tijd gestoken in de singleplayerstand Octo Valley. De besturing is hetzelfde, maar toch heeft deze stand een heel ander gevoel dan de online-strijd. Hij doet me denken aan de B-kant19 van oude platen. Probeer hem alsjeblieft, het zal je niet teleurstellen.19. B-kant: Analoge muziekplaten konden aan beide kanten muziek dragen. De bovenkant was de A-kant, de onderkant de B-kant.