Het combineren van twee sensoren
We hebben gehoord dat de gyrosensor zo zijn eigenaardigheden heeft, maar kun je ons vertellen wat het nou precies zo moeilijk maakte?
Dus dat betekent dat als je grote bewegingen maakt met de Wii-afstandsbediening, hij buiten het meetbereik van de sensor kan worden bewogen waardoor de beweging niet wordt vertaald naar het spel.
Misschien kan Ito, die verantwoordelijk was voor het elektrische circuit, uitleggen hoe jullie dat probleem hebben opgelost.
Natuurlijk. We hebben de gevoeligheid van de gyrosensor voor de Wii vijf keer zo groot gemaakt als die van een normale sensor. Gyrosensoren die in videocamera's worden gebruikt kunnen een rotatie van 300 graden per seconde registreren, en dat is behoorlijk langzaam.
Dus je bedoelt dat als de sensor slechts 300 graden per seconde kan registreren, het kan gebeuren dat die limiet wordt overschreden en bewegingen niet langer worden geregistreerd?
Dat klopt. En daarom hebben we de sensor zo ontworpen dat hij 1600 graden beweging per seconde kan registreren.
Dat klinkt als een contradictie. Je zou denken dat als de sensor snelle bewegingen kan registreren, de registratie van langzame bewegingen alleen maar beter wordt.
Dat zou je inderdaad denken! (lacht) Maar we moesten er echt alles aan doen om ervoor te zorgen dat langzame bewegingen ook werden geregistreerd. Ik heb het hier herhaaldelijk met Ota over gehad.