Speel verschillende spelstanden uit de Dr. Mario-serie. Los puzzels op met eenvoudige capsules in Dr. Mario-levels, gebruik L-vormige tabletten als Dr. Luigi, of ga vervelende ziekteverwekkers te lijf met het touchscreen in de spelstand Germ Buster. In de Custom Clinic kun je aangepaste versies van Dr. Mario-, Dr. Luigi- en Germ Buster-levels volgens je eigen regels spelen. Ga naar het Miracle Cure Laboratory om je puzzelkunsten verder aan te scherpen in tientallen levels en om talloze virussen in één klap uit te schakelen!
Neem het op tegen andere artsen in lokale en online multiplayerstanden! In de online multiplayerstand kun je een plaatsje in de onlineranglijsten veroveren terwijl je de standen Dr. Mario en Dr. Luigi speelt. Gebruik speciale bonussen om de andere dokter het nakijken te geven! In de lokale multiplayerstand kun je het via een lokale draadloze verbinding of via Download Play opnemen tegen andere spelers in de spelstanden Dr. Mario, Dr. Luigi en Germ Buster. Werk je liever samen? Dan kun je Germ Buster samen spelen via de lokale multiplayerstand!
Voor alle puzzelfanaten die graag alleen spelen, tegen anderen strijden, of samenwerken, is Dr. Mario: Miracle Cure voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen het perfecte medicijn!