14 juli 2016 - De jaren tachtig komen weer tot leven wanneer het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System op 10 november wordt uitgebracht. De klassieke NES is terug in een nieuwe maar vertrouwde vorm als miniatuurversie van het oorspronkelijke Nintendo-systeem. Het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System wordt geleverd met een HDMI-kabel waarmee je het systeem kunt aansluiten op een HD-tv. Daarnaast zijn er op het systeem 30 NES-games geïnstalleerd, waaronder de populaire klassiekers Super Mario Bros., The Legend of Zelda, Metroid, Donkey Kong, PAC-MAN en Kirby’s Adventure.
Het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System wordt geleverd met een HDMI-kabel, een USB-kabel waarmee je het systeem kunt opladen* en een Nintendo Classic Mini: NES-controller. Of je nu een oude favoriet opnieuw ontdekt of het plezier van de NES voor het eerst ervaart, de fantastische collectie NES-klassiekers die bij dit systeem zit, heeft voor ieder wat wils.
Met de Nintendo Classic Mini: NES-controller kun je ook Virtual Console-games voor de NES spelen op een Wii U of Wii. Sluit de controller aan op een Wii-afstandsbediening voor een zo authentiek mogelijke ervaring. Spelers hoeven niet bang te zijn dat ze steeds helemaal opnieuw moeten beginnen, want iedere game bevat verschillende opslagpunten. Daardoor kun je verdergaan waar je gebleven bent, zonder dat je codes in hoeft te voeren.
Haal oude herinneringen op en beleef nieuwe avonturen met het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System, dat op 10 november wordt uitgebracht. Herbeleef je gloriedagen, versla de eindbaas waar je nooit voorbij kwam of geniet gewoon opnieuw van de klassieke games van vroeger.