Je hebt het begin van het spel zo ontworpen dat het geschikt is voor mensen die het liefst Super Mario in 2D willen spelen. Maar voordat ze het weten, worden ze gegrepen door het genot van 3D Super Mario.
Toen we de originele levels maakten, bekroop ons het gevoel dat we de mogelijkheden wilden uitbreiden en wat meer uitdaging wilden bieden. We hadden heel veel toffe ideeën die we niet in de normale levels kwijt konden, en we moesten bij die normale levels rekening houden met een duidelijke volgorde, dus...
Exact. Je zou kunnen zeggen dat de speciale levels je laten genieten van allerlei verschillende mogelijkheden, en volgens mij hebben we de boel ook flink uitdagend gemaakt.
Eerdere 3D Super Mario-spellen waren zo gemaakt dat je in een enkel level verschillende scenario’s kon volgen. Je kunt verschillende doelen nastreven, bijvoorbeeld, “Dit keer ga ik de ster pakken,” of “Dit keer ga ik de rode munten verzamelen.”
Het is dezelfde wereld, maar je speelt op verschillende manieren, afhankelijk van de missie die je krijgt.
Juist. Dit keer hebben we die structuur gebruikt voor de speciale levels. We hebben de verschillende scenario’s voor dezelfde levels gebruikt als extra, voor als je de gewone levels hebt voltooid. Dus kun je na het gewone einde genieten van 3D Super Mario-actie.
En dat sluit weer aan bij wat we eerder bespraken. (lacht) In de originele Super Mario Bros., kreeg je na het voltooien van Level 8-4 een tweede ronde voorgeschoteld. Die structuur wilde ik overnemen. Als je de wereld aan de oppervlakte hebt voltooid, verschijnt de wereld die erachter ligt.
Bovendien zitten er enkele nieuwe levels tussen de speciale levels. De geavanceerde levels die Tsujimura maakte zijn echt moeilijk! Tsujimura had de supervisie over alle speciale levels, dus hoop ik dat geavanceerde spelers deze bereiken en van de Tsijimura-levels genieten. (lacht)
Tsujimura, dat kun je als compliment opvatten, maar misschien heb je gemengde gevoelens erover. (lacht)
En Luigi verschijnt ook in de speciale wereld. Net als Luigi in Super Mario Galaxy, kan hij hoger springen en is hij lastiger te stoppen dan Mario , maar nu is hij iets makkelijker te besturen. We hebben het spel zo aangepast dat spelers er zowel met Mario als met Luigi van kunnen genieten.