Nu wil ik het concreet over Super Mario 3D Land hebben. Wat willen jullie erover vertellen?
Hij komt tevoorschijn als je 5 keer hebt verloren. Dat was ook iets dat we in overleg met Tezuka besloten. Eerst wilden we er 8 keer van maken.
Dat herinnert me aan de intense discussie die we hadden over Iwata vraagt: New Super Mario Bros. Wii7-spel. Moest je door dat spel aan 8 keer denken? 7New Super Mario Bros. Wii: Een actiespel dat in Japan in december 2009 is uitgebracht voor het Wii-systeem.
Dat klopt. Met New Super Mario Bros. Wii als voorbeeld, wilden we het onoverwinnelijkheidsblaadje na 8 keer laten verschijnen, en de P-vleugel na 16 keer.
Ja. (lacht) Toen stelde Tezuka 5 keer voor. En 5 keer en 10 keer vonden we wel goed klinken, dus werd dat het. Met het onoverwinnelijkheidsblaadje kun je alles kapot maken, een beetje zoals met Mega Mario in New Super Mario Bros. voor het Nintendo DS-systeem8. 8Mega Mario in New Super Mario Bros. voor het Nintendo DS-systeem: New Super Mario Bros. was een actiespel voor het Nintendo DS-systeem dat in Japan werd uitgebracht in mei 2006. Als Mario een Mega Mushroom pakt, verandert hij in Mega Mario. Alle vijanden, blokken en buizen waar Mega Mario tegenaan rent, gaan kapot.
Dit keer volgde ook een evaluatie vanuit het perspectief van de gebruikers9. Wat voor meningen kwamen daaruit voort? 9Evaluatie vanuit het perspectief van de gebruikers: Een systeem dat Nintendo gebruikt voor het evalueren van nieuwe producten. Medewerkers van de productieafdeling spelen het spel vanuit het perspectief van de gebruikers en schrijven evaluatierapporten.