Tenslotte wil ik jullie vragen vanuit jullie verschillende posities iets tegen de fans te zeggen. Laten we met jou beginnen, Hayashida.
Maar toen we dit maakten was Tezuka’s reactie bijzonder positief, en we dachten “Het moet wel The Legend of Zelda zijn”, en we dachten, “Stop het erin!”
We maakten ook toortsen. Wanneer je ze als Fire Mario allemaal aansteekt, hoor je dat bekende Zelda-muziekje.
We vieren tenslotte de vijfentwintigste verjaardag van The Legend of Zelda! (lacht) Koizumi, je hebt aan elke 3D super Mario gewerkt. Graag hoor ik jouw commentaar.
Ik werk sinds Super Mario 64 aan de serie... dus dat is 15 jaar. Ik was toen nog jong, net als sommige medewerkers die aan dit nieuwe spel werkten. Maar het was elke dag weer leuk om naar het werk te gaan. Vooral de ervaring was leuk, nog meer dan de spellen zelf. We hebben sindsdien veel verschillende wegen bewandeld, maar dit spel bevat alle technologie die we tot op dit punt hebben opgebouwd. We bouwen voort op alle mislukkingen en ontdekkingen uit het verleden. Het demonstreert de goede dingen die zowel 2D als 3D met zich meebrengen, maar het is ook een culminatie van alle 3D Super Mario-delen. Volgens mij hebben we een nieuwe stap voorwaarts gezet.
Dus is het bevredigend op twee manieren. Als demonstratie van alles wat goed is aan 2D en 3D, en als grote optelsom van alles wat jullie tot nu toe in 3D hebben gedaan.
Ja. De leuke dingen uit Super Mario 64 en Super Mario Sunshine kom je overal tegen, dus is het leuk om die referenties op te speuren. Volgens mij zal dit spel van groot belang zijn voor het volgende Super Mario-spel – het is een nieuw vertrekpunt, of misschien een kruising.
Dit spel voelt als een samenwerkingsproject met 2D Super Mario, dus introduceert het verschillende hindernissen en vijanden uit 2D Super Mario, alsof het wil zeggen, “Zo zien ze eruit in 3D!” Voor mijn gevoel schotelen we spelers van 2D Super Mario iets nieuws voor. Ik wil de dingen die we leerden van Super Mario 3D Land graag tot uitdrukking brengen in het volgende 2D Super Mario-spel.
Zowel de 2D als 3D Super Mario-spellen kunnen beïnvloed worden door, en voortbouwen op, wat in dit spel verschijnt.
Ja. Ik denk dat we allerlei ideeën kunnen halen uit wat we hier gebruikten. We kunnen proberen ze weer de andere kant op te vertalen naar 2D Super Mario-spellen. (lacht)
We hebben het spel zo gemaakt dat je niet in stereoscopisch 3D hoeft te spelen, maar dat het leuker is als je dat wel doet. Op de eerste plaats hoop ik dat spelers zullen wennen aan het spelen in 3D. Dat is een belangrijk punt voor dit project. Voor veel mensen was Super Mario 64 DS10 het eerste Super Mario-spel dat ze speelden. In dat spel wordt je spelenderwijs beter, je wordt er helemaal door meegesleept. 10Super Mario 64 DS: Een spel voor het Nintendo DS-systeem dat in Japan werd uitgebracht in december 2004. Het bestaat uit een 3D-actiespel en stylusgestuurde minigames.