Kawamoto, je hebt verschillende manieren bedacht om spelers aan je spel te binden. Hoe kijk je naar het eindresultaat?
De StreetPass-functie7 wordt ook ondersteund.7 StreetPass: Een functie van de Nintendo 3DS die het mogelijk maakt dat spelers bepaalde spelgegevens uitwisselen met andere Nintendo 3DS-bezitters die ze op straat passeren, mits de slaapstand van de betreffende systemen is ingeschakeld. De StreetPass-functie maakt het in Dr. Kawashima’s Duivelse Brain Training: Kun jij je blijven concentreren? mogelijk dat spelers trainingsresultaten met elkaar uitwisselen, zodat ze elkaar scores kunnen vergelijken en proberen te verbeteren.
Ja. Hierdoor worden mensen die je op straat passeerde op dezelfde manier aangegeven als gezinsleden. Dat is ook een goede motivatie om door te zetten met duivelse brain training.
Op dat moment denkt de speler, “Niemand kan verder teruggaan!” Maar als ze dan via StreetPass iemand ontmoeten die vier is teruggegaan, denken ze misschien, “Als iemand anders het kan, kan ik het ook!”
Ik hoorde dat iemand in het lab van Dr. Kawashima twintig keer terug heeft gehaald.
Dr. Kawashima zei dat hij de grenzen van de menselijke mogelijkheden wilde verkennen.
Dat klopt. Natuurlijk moeten spelers wel toestemming geven voor het gebruik van hun resultaten, maar via de SpotPass8-functie kunnen resultaten van spelers die toestemming hebben gegeven elke maand naar Dr. Kawashima gestuurd worden. Spelers testen het spel anoniem. Het gedragspatroon van de speler, de gekozen trainingsactiviteiten en veranderingen in de resultaten, worden automatisch naar Dr. Kawashima gestuurd. Deze gegevens worden statistisch geanalyseerd in het lab en gebruikt voor verder onderzoek.8 SpotPass: Een functie van de Nintendo 3DS die het na activatie mogelijk maakt dat verschillende gegevens en content worden verstuurd in de nabijheid van een draadloos verbindingspunt.
Bij een onderzoek aan een universiteit zijn de verzamelde statistische gegevens meestal gebaseerd op enkele honderden of duizend mensen, maar dit keer worden waarschijnlijk gegevens van veel meer mensen verzameld.
Dat klopt, en als gevolg daarvan, krijgen we misschien wetenschappelijk bewijs voor de voordelen die Duivelse Brain Training oplevert.