Om dit interview af te ronden, wil ik elk van jullie, als makers van Dr. Kawashima’s Duivelse Brain Training: Kun jij je blijven concentreren?, vragen om enkele woorden aan onze lezers te richten.
We hebben naast de trainingsoefeningen allerlei vermakelijke elementen toegevoegd om mensen aan het spelen te houden. Ik hoop dat mensen volhouden, elke dag even spelen, en proberen verder dan drie antwoorden terug te gaan.
Het zou geweldig zijn als allerlei mensen het genoegen zouden beleven om meer dan drie antwoorden terug te gaan. Je krijgt dan echt het gevoel iets bijzonders gepresteerd te hebben.
Inderdaad. Daarom hoop ik dat mensen niet opgeven en blijven proberen. Dit is slechts mijn persoonlijke mening, maar volgens mij krijgen mensen dan echt het gevoel dat iets binnen in ze is veranderd.
Bij de Brain Training-spellen was het onze verwachting dat ze het verouderen van het brein zouden tegengaan en de hersenen in vorm zouden houden. Maar met Duivelse Brain Training hopen we het brein te verbeteren. Ik hoop dat jonge mensen met een lange toekomst voor zich er hun voordeel mee doen, dat het hun helpt hun horizon te verbreden.
Dus het gaat er niet langer alleen om achteruitgang te voorkomen – hopelijk kunnen spelers er zelf vooruitgang van hun mentale capaciteit mee bereiken.
Aha, dus je bedoelt dat als je een tijdmachine had gehad, je terug in de tijd zou willen reizen om jezelf Duivelse Brain Training te geven?
Tijdens de ontwikkeling zei Dr. Kawashima zelf vaak dat hij het zou aanraden aan jonge, studerende mensen.