Dus in 2007, nadat de grote versie van de Nintendo DS Lite was opgeschort, begon de ontwikkeling van de nieuwe Nintendo DSi. Kuwahara-san, dit was de eerste keer dat je de leiding had over een hardwareproject, nietwaar?
Dat klopt. En destijds was al min of meer besloten dat we een grotere versie zouden maken van de Nintendo DSi, als we eenmaal ons werk aan dat systeem hadden voltooid.
Deels vanwege het feit dat ik degene was geweest die de grote versie van de DS Lite in de ijskast had gezet, zei ik: "Laten we twee versies van de Nintendo DSi uitbrengen – een grote en een kleine!" Maar natuurlijk was het niet mogelijk om tegelijk aan beide systemen te werken!
Natuurlijk, het zou absoluut onmogelijk zijn geweest om tegelijk aan een grote en kleine versie te werken (lacht)! Maar toen we aan de Nintendo DSi werkten, heerste er onder het personeel het gevoel dat we daarna aan een grote versie zouden werken, al zei niemand het hardop. Terwijl het concept achter de Nintendo DSi was dat het compact en draagbaar moest worden, kregen we steeds meer zin om een grote versie te maken (lacht)! Daarom wilden we er meteen mee aan de slag.
Als je begint te werken aan een grotere versie, lijkt het me dat je begint met het afwegen van de schermgroottes.
Ja, we begonnen met het schetsen van het formaat van de lcd-schermen op stukjes papier.
We knipten een stuk karton in het formaat van de Nintendo DSi XL en schetsten er vervolgens het scherm op. Vervolgens zeiden we: “Iets van dat formaat is misschien wel goed …”
Destijds was ik in China om de massaproductie van de Nintendo DSi voor te bereiden, toen ik een email ontving van Kuwahara-san met een gescande kopie van een ruwe, handgemaakte schets.
Ik had toen mijn handen vol aan de Nintendo DSi, dus ik had geen tijd om ernaar te kijken.
Dus je zat midden in je voorbereidingen van de massaproductie van de Nintendo DSi, toen je gevraagd werd om deel te nemen aan een discussie over een versie met grotere schermen. Nou, als dat niet gebeurd was, was die versie nu niet op de markt gebracht.
Precies. Daardoor kwamen we er namelijk achter dat we 4,2-inch lcd-schermen konden gebruiken.