Het systeem op tafel laten liggen
Dus aan het einde van die verbeten strijd hadden jullie eindelijk de definitieve versie van de Nintendo DSi XL. Kunnen jullie me vertellen hoe jullie een keuze hebben gemaakt voor de drie verschillende kleurenschema’s?
Wanneer we een keuze maken voor de kleur van draagbare spelsystemen, bedenken we doorgaans een hoop verschillend gekleurde modellen. Maar omdat de ontwikkeling deze keer op zo’n hoog tempo verliep, hebben we de modelleerder twintig proefmodellen laten maken. We hadden echt geen idee voor welke kleur we moesten gaan, maar we kozen voor deze twintig kleuren en presenteerden die. We kregen de opdracht om de kleuren aan te passen en wat we uiteindelijk voorstelden, waren natuurlijk wit en donkerbruin5. 5Let op: In Europa is de Nintendo DSi XL in de twee kleuren wijnrood en donkerbruin verkrijgbaar.
Het plan was aanvankelijk om slechts met deze twee kleuren aan de slag te gaan, nietwaar?
Het is goed dat je je zo hebt ingespannen en met drie kleuren bent gekomen. Het zorgde voor een compleet andere uitstraling, als je ze allemaal naast elkaar zet.
Als je met grootschalige winkelketens spreekt, zullen ze je vertellen dat de wijnrode versie niet alleen in trek is bij oudere klanten, maar dat die ook gekocht wordt door jonge vrouwen.
Dat verbaasde mij een beetje, want ik had aangenomen dat jongere vrouwen voor natuurlijk wit zouden gaan.
Dat klopt. Maar omdat we het in twee tinten maakten, werd de hoeveelheid werk verdubbeld. Dat was erg uitputtend.
Ik had voor de DS Lite en Nintendo DSi al wat willen proberen met twee tinten. Maar omdat de scharnieren vrij complex zijn, zou dat niet erg goed hebben gewerkt.