...Ik dacht dat het een grap was.
Voordat we het over Rhythm Paradise gaan hebben, wil ik even herinneringen ophalen van een ander spel. Nadat Rhythm Tengoku een hit werd, benaderde Sega ons met een verrassingsaanbod en werd er een arcadeversie uitgebracht. Osawa-san, wat vond jij toen het idee voor het eerst ter sprake kwam?
Maar toen ik bijeenkwam met Sega en met ze praatte, bleken ze het spel echt leuk te vinden.
Dat denk ik ook. Mensen binnen Nintendo, die te maken hadden met Sega, dachten er zo over en toen wij met ze spraken, raakten we er ook enthousiast over. Ik tekende zelfs enkele illustraties voor ze. Dat was de sfeer die er heerste.
Dus wat vond jij ervan, toen de arcadeversie van Rhythm Tengoku uitkwam? Was je onder de indruk van de kast?
Toen het uitkwam was ik zo blij dat ik naar een arcadehal ging om het te kunnen zien. Ik was verrast, of liever gezegd blij, om te zien dat stelletjes en meisjes het speelden.
Zo is dat. Natuurlijk weet ik dat meisjes onze spellen spelen, maar om ze werkelijk zo enthousiast te zien spelen was een aangename verrassing.
Ik nam toen, tijdens de tests op locatie, een aantal foto’s om het moment vast te leggen. Het personeel van de arcadehal werd achterdochtig omdat ze niet wisten wie ik was en ze sleurden me naar hun kantoor.