Toen we het over schattigheid hadden, moest ik denken aan het uiterlijk van Toad. Normaal gesproken valt hij niet echt op, maar omdat hij dit keer kattenoren krijgt, oogt hij meteen een stuk schattiger. Doordat hij nu ook zo snel kan rennen, is hij volgens mij een zeer aantrekkelijk personage geworden.
Ja. Fans van Toad moeten dit niet verkeerd opvatten, maar hij is echt verrassend populair.
Voortbordurend op Super Mario Galaxy, zijn er nu levels genaamd “Toad-baas gaat op sterrenjacht”, waarin Toad-baas verschijnt met zijn bekende melodietje dat gaat van “ta-dada-da, ta-dada-da”.
Het is een soort puzzelspel met speciale levels waarin je de bewegingsbesturing van de Wii U GamePad gebruikt om de camera te draaien en met Toad-baas vijf groene sterren moet pakken . We hebben dit erin gestopt in de hoop dat mensen ervaring mensen opdoen met het besturen van de camera, zoals je dat doet in een 3D Super Mario-spel.
Ja. En dit keer draagt Toad-baas een rugtas, waardoor hij zo zwaar is dat hij niet kan springen, zodat zelfs Goomba’s opeens erg lastige vijanden worden.
Wanneer je dit op voorhand had voorgesteld, had ik misschien gezegd, “Niet kunnen springen? Nee!” Het is erg ongebruikelijk voor een Super Mario-spel.
Maar dit is ook weer zoiets dat ik prima vond omdat het leuk is. Als we altijd maar vast zouden houden aan klassieke Super Mario-mogelijkheden, zouden spelers er misschien genoeg van krijgen.
Maar sinds Super Mario Galaxy weten spelers dat er ook heel nieuwe dingen mogelijk zijn.
Dit keer zijn er ook behoorlijk vreemde levels, vooral in de tweede helft van het spel.
Inderdaad. Er is een level in Japanse stijl, en een level in de stijl van Mario Kart15.15. Mario Kart: Een racespel met Mario-personages. Het nieuwste deel in de Mario Kart-serie is Mario Kart 7, een racespel dat in december 2011 verscheen voor het Nintendo 3DS-systeem.
Je kunt de schuifdeuren openen door het scherm van de Wii U GamePad aan te raken .