De mensen die het spel evalueerden bij NOA (Nintendo of America) noemden ook al de hoge herspeelwaarde.
Ook al speel je maar een enkel level, je hebt vier personages met verschillende eigenschappen 10, die elk een eigen speelstijl met zich meebrengen. In combinatie met de verschillende manieren waarop mensen spelen, ontstaan er veel verschillende manieren om een level te voltooien.10. Vier personages met verschillende eigenschappen: Naast Mario kunnen spelers ook kiezen om te spelen met Luigi, Toad of Princess Peach, elk met unieke eigenschappen.
Door de meerspelerstand werden meteen diverse opties uitgesloten. We kwamen redelijk vroeg tot bepaalde dingen, bijvoorbeeld, “Vanwege de meerspelerstand, kunnen we beter niet dit soort camera’s gebruiken.” Als je het over de geschiedenis van 3D Super Mario-spellen hebt, moet je het ook over de ‘camera’s’ hebben, oftewel de verschillende perspectieven van waaruit je de actie in het spel bekijkt. Wat cameragebruik betreft, is dit team de expert. Daardoor was het al vroeg duidelijk welke ideeën we wel en niet zouden kunnen gebruiken.
Nu we het erover hebben, volgens mij hebben we in de geschiedenis van “Iwata vraagt” nooit besproken hoe groot de impact van 3D Super Mario is geweest op de geschiedenis van camerahoeken in videospellen.
Nou, je zou hetzelfde over The Legend of Zelda11 kunnen zeggen. (lacht) De geschiedenis van 3D-actiespellen gaat gepaard met een constante strijd tegen camerahoeken.11. The Legend of Zelda: In deze context verwijst dit naar de serie actie-avonturenspellen met 3D-polygonen voor thuisconsoles, inclusief The Legend of Zelda: Ocarina of Time, die voor het Nintendo 64-systeem verscheen in november 1998 in Japan en Noord-Amerika, en in december 1998 in Europa, en latere spellen.
Koizumi, al sinds The Legend of Zelda: Ocarina of Time voor Nintendo 64 strijd je samen met Miyamoto tegen camerahoeken, nietwaar?