De oorsprong van de meerspelerstand
Wat de personages betreft, wil ik nog iets vragen. Heb je dit keer ook iets speciaals toegevoegd voor een zeker groen personage ?
Kort voordat Het Jaar van Luigi17 werd aangekondigd via Nintendo Direct, testte ik een NES-spel op Wii U. Het was maar een test, maar toevalligerwijs was dat Mario Bros18.17. Het Jaar van Luigi: Het is dit jaar 30 jaar geleden dat Luigi voor het eerst verscheen in het speelhalspel Mario Bros. uit 1983. In de Nintendo Direct-aflevering van 14 februari 2013 getiteld “Nintendo 3DS Direct” verscheen Satoru Iwata met een Luigi-pet om 2013 uit te roepen tot het Jaar van Luigi.18. Mario Bros.: Een actiespel dat door Nintendo in 1983 is uitgegeven als speelhalspel en voor het Nintendo Entertainment System (NES).
Luigi Bros. Ik heb zelf het programma helemaal herschreven – van de personages tot de titel. Als je het in de tweespelerstand speelt, krijgt de ene speler de moderne Luigi-kleur en de andere de kleur die Luigi oorspronkelijk had. Dus kun je een duel beginnen tussen nieuwe en oude Luigi.
Inderdaad. Samenwerken en tegenwerken lopen door elkaar in dezelfde omgeving. Dat geldt nog steeds voor de meerspelerstanden.
De meerspelerstand van SUPER MARIO 3D WORLD is goed vergelijkbaar. Als je een level hebt voltooid, krijgt de speler die als eerste eindigde een kroon. Een speler die de kroon nog draagt als hij het volgende level haalt, krijgt een bonus.
De afwisseling tussen hinderen en samenwerken wordt bepaald door zowel de intenties van de spelers als de situaties.
Juist. Toen we de meerspelerstand gingen testen, zei ik tegen Hayashida, “Dit is net Mario Bros.!” En dat is het ook!
Dit keer heeft elk personage verschillende vaardigheden, dus begint de strijd al bij het selecteren van de personages!
Precies. Iedereen kan op die knop drukken, dus is dit een handige functie in de meerspelerstand.
Bijkomend voordeel is dat je niet altijd weet wie welk personage bestuurt – handig als je iemand een beetje wilt plagen! (lacht)