Met de Co-star speelstand en de mogelijkheid om in Bee Mario te veranderen, is Super Mario Galaxy zo gemaakt dat het spel makkelijk genoeg is voor beginners. Maar ik ben bang dat door deze functies sommige van onze klanten het spel verkeerd begrijpen en denken dat dit Mario-spel niet geschikt is voor middelmatige en ervaren spelers als henzelf. Ik ben er echter van overtuigd dat jullie, de makers van het spel, denken: “Nee! Dat is niet het geval!” (lacht)
Dat is iets wat ik inderdaad heel duidelijk wil maken. De omvang van het spel is werkelijk gigantisch. Bovendien zijn er tal van manieren waarop je dit spel kunt spelen. Ervaren spelers zullen in het spel zeer uitdagende levels vinden die perfect bij hen passen. Als iemand die goed is in computerspellen, een van de normale levels speelt, kan hij of zij proberen de vijand op een coole manier te verslaan.
Dit spel heeft dus ook genoeg te bieden voor spelers die op zoek zijn naar de uitdaging waar Mario-spellen om bekend staan, te vergelijken met de ervaring die je kunt beleven tijdens het sporten.
Ik hou eigenlijk wel van die sportersmentaliteit! (lacht) Natuurlijk heb ik daarom een aantal dingen in het spel gestopt die ik zelf graag in een spel zou zien.
Het is net als bij auto’s: een auto met automatische versnellingsbak is voor iedereen makkelijk. Naarmate je meer handigheid krijgt in het rijden, kun je overstappen op een handgeschakelde auto en autorijden zoals jij dat wilt. Op die manier kunnen beginners en experts er allebei van genieten. Super Mario Galaxy is met die intentie gemaakt.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan om een spel te maken voor iedereen. Het zal niet zijn meegevallen om het spel zowel makkelijk voor beginners als diepgaand genoeg voor ervaren spelers te maken.
Dat is nogal een manier om het te omschrijven! (lacht) Probeer je te zeggen dat het spel er van buitenaf misschien zachtaardig uitziet, maar dat het vanbinnen vol zit met lastige, sportachtige uitdagingen?
Maar als we het hele spel moeilijk hadden gemaakt, zouden zelfs de ervaren spelers afhaken. Het moet per slot van rekening geen militaire oefening worden! (lacht) Ik denk dat het moeilijkheidsniveau precies goed is uitgebalanceerd.
Sommige levels waar ik verantwoordelijk voor was, heten ‘EX stages’. Deze zijn niet zo lang, maar wel ongelofelijk moeilijk. Zelfs de allerbeste spelers zullen opgelucht zijn als ze deze levels hebben voltooid!
Zij die op zoek zijn naar een echte uitdaging, nodig ik uit om de EX stages te proberen. Laat de schattige muziek in die levels je niet voor de gek houden!
Ter afsluiting wil ik jullie vragen nog iets te zeggen tegen onze lezers die naar het spel uitkijken.