Eternal Darkness: Sanity's Requiem
In a story that spans space and time, Eternal Darkness: Sanity's Requiem introduces 12 controllable characters as they unravel the secrets of human history across the last 2000 years. From ancient Rome to modern day, the story of Eternal Darkness revolves around a feisty young female student, Alexandra Roivas. She travels to Rhode Island, USA, to investigate the mysterious death of her grandfather. But she soon uncovers far more than she bargained for. As the game unfolds, Alexandra experiences events through the game's other characters and eventually unlocks the mysteries behind two millennia of human evolution. But this is no mere history lesson. You must fight with historically accurate weapons as you battle through time: from a Centurion in Ancient Rome to dangerous downtown USA in the year 2000. Eternal Darkness also features the unique Sanity System, which makes you feel the emotions of your on-screen character like never before. By failing to defeat monsters, your Sanity Meter rises, triggering hallucinations that manifest themselves in the 'real world'. The game also features a groundbreaking animation engine that brings characters to life with visible emotional responses, plus amazing 3D graphics including such technical trickery as bump-mapping, ray-traced lightmaps and volumetric fogging. But Eternal Darkness is as good on the ears as it is on the eyes. With a haunting musical score and creepy, atmospheric sound effects you'll be caught up in the action like never before. In fact, Eternal Darkness: Sanity's Requiem will combine music, sound effects, artwork, technology, story and gameplay in a way you've never seen in a videogame before.