Pikmin 2
CI16_GCN_Pikmin2_02.png
This time joined by his assistant Louie, Captain Olimar returns to the planet of the Pikmin motivated by that noblest of goals - financial gain.
Additional species of Pikmin, new two-player modes, randomly generated dungeons, and the welcome excision of time limits mean that this is much more than just a sequel. Packed with deft creative touches, Pikmin 2 strikes a beautiful balance between challenge and fun, and it's also even more charming than its classic predecessor.