We've taken everything you love about Game Boy Advance, dreamed up a set of irresistible new features - a built-in screen light, a flip-top screen, a rechargeable battery - and squeezed it all into one sleek handheld system. Now you can enjoy all Game Boy and Game Boy Advance games in real style.
Not just a superb way of allowing you to fold up Game Boy Advance SP for ultra-convenience when you're on the move. When opened up, the flip-top screen settles into the perfect angle for perfect play.
Play on. The state-of-the-art rechargeable Lithium Ion battery tucked away inside Game Boy Advance SP powers your portable play for 10 hours - all for just 3 hours recharging time. And if you choose not to use the built-in screen light, you'll be charged up for a massive 18 hours of handheld brilliance.
There's a whole range of Game Boy Advance SP to suit every style, including several special edition releases. Take your pick from cool silver, moody blue or smooth pink - and remember to blink between long, admiring stares.
Don't be left in the dark. The built-in screen light makes Game Boy Advance SP the system that refuses to stop when the sun goes down. With a single button press, the entire display is perfectly illuminated, giving you crystal-clear gaming even in pitch-black conditions.
Pocket your dreams - whatever your pocket size. Folded up, Game Boy Advance SP is just 82mm wide and 84.6mm high - and a truly tiny 24.3mm in depth - which means no more unsightly bulges when you want to carry console-quality gaming around with you.
Alongside the redesigned button layout and flip-top screen come redesigned L and R buttons on the back of the Game Boy Advance SP's 'base', smaller in size and carefully positioned to make your fingers think all their birthdays have come at once.
Nintendo GameCube and Game Boy Advance SP aren't just world-beating systems in their own right - by hooking them together with the Game Boy Advance Cable, you'll open the door to a breathtaking world of new videogame experiences. Depending on the game, you'll be able to swap data, unlock new game levels, or use the Game Boy Advance SP as an input device.