Wii U is a brand new home videogame console from Nintendo that fundamentally changes the relationship between you and your TV and how you, your friends and family all connect. It's a powerful, high definition system with an extraordinary new controller that redefines the dynamic of playing games together: the Wii U GamePad.
The Wii U GamePad is your second window into the game world, opening up all-new perspectives for solo and multiplayer gaming. Access rich information without breaking from the action, or enjoy fresh takes on multiplayer by seeing what other players can't.
Everyone in the family can have their own user and Mii character, making it even easier to enjoy games together, while system updates keep Wii U evolving.
Miiverse is a brand new network communication system that lets gamers from around the world share experiences, discuss games and discover new content.
Use the GamePad to turn on your TV, select a channel and start watching – even when the Wii U console is turned off.