We've taken everything you love about Game Boy Advance and made it even smaller. With a crisp backlit screen, four stylish hardware designs and more than 500 games to choose from, Game Boy Micro puts power gaming in your pocket and makes it look better than ever.
The Micro's diminutive dimensions won't interfere with your gaming fun. The back-lit LCD offers the sharpest display ever to appear on a Game Boy system. You can also adjust the brightness of the screen with four different settings - meaning that you can play even in bright sunlight.
The Game Boy Micro plays all Game Paks for the Game Boy Advance, offering hundreds of top-quality titles anywhere you go.
Spontaneous multiplayer sessions are a breeze with Game Boy Micro. You can connect a Game Boy Advance to a Micro using a Link Cable and adapter, or with the Nintendo Game Boy Advance Wireless Adapter (both available separately).