So you took home two copies of Awakening, but did you have time to play? You’re so busy.
That must be the end-of-the-year production schedule we hear about in the publishing industry.
But I did feel that some parts were a little bit unsatisfying. My daughter, who was in high school at the time, said, “I want to play, too”. So I gave her the game, and she played so quickly. She kept playing so I asked her, “It’s really that much fun?” and she said, “You should take this job!”
She said, “But the story is kind of cliché, so I think you could make it even better.” (laughs)
That’s right. So I looked into the work I had planned, and the schedule was really crazy, but there were a few things I could push back. And they told me that I only needed to write 10 pages for each of the three storylines.
Right. Since he’s so busy, I thought we could just ask him to write about 10 pages for a plot summary.
So I thought, “Well, I could do that.” Then I started writing the story about the Hoshido family – I ended up using 10 pages on just the beginning. I ended up writing about 500 pages.
When I create a story, as I write the details, like the character’s lines, I start to love the characters and then they take on a life of their own, and the story begins to move on its own. So there was no way I could just write a short plot summary, and be done with it.
That’s right. So I ended up writing a huge amount and I thought, “Well, this has become quite the task.” So I gave them the pages for the initial storyline for the Hoshido family, and I had to write the same amount for the other two stories. I said, “There’s no way I can do that.” But then once I got started… I did it.
I thought, “I really am an idiot.” But I kept going. I ended up writing so much that it could have been turned into about two books.