Finally, I wanted to ask you all for a selling point of Fire Emblem Fates. Let’s start with Kibayashi-san, since this is our first time working together.
That’s right. And I made sure that the ending of each of the three storylines would be unexpected, so I really hope everyone will play them through until the end. That’s one thing I want to say, and the other is that I hope that as people play through, they keep thinking, “I chose this country, but I wonder what would have happened if I’d chosen the other one.” I think that a conflict of that sort will really help them get into the world of the game.
One of the things I want to mention about the game-side is that we’ve included the Support System35 again, and the player’s avatar can marry people in their unit.35. Support System: A system in the fourth title of the series, Fire Emblem: Genealogy of the Holy War (Japan-only, Super NES, 1996) and resurrected for Fire Emblem: Awakening (Europe, Nintendo 3DS, 2013). Characters in the game fall in love, and their relationship affects the abilities of their children, which act as support units.
A character can take on the class of their spouse. For example, if a Knight marries a Ninja, they can become a Ninja. So people will need to put a lot of thought into their choice of spouse.
And when choosing spouses, you get another ‘what if?’. “What if this person and this person got married?”
That’s right. And with My Castle, which we spoke of earlier, if you visit someone’s castle and give them a present, you become friendlier with them. And when you reach maximum affection, a new character, which is the symbol of your bond, is born and becomes your ally. So you can enjoy that not only in the actual game, but also in My Castle.
What I want to say ties in with what Kibayashi-san was saying. I played through it several times during development, but there’s so much depth to the story that no matter how many times you play, you don’t get bored. I’m really looking forward to the release, and I actually want to play through it from the beginning again, once it’s released.
Yes. Also, I remembered something when we were talking about “…hold on, please.” Maeda-san put one of my older ideas into this game. There’s something called ‘inherent skills’, where characters have a skill that fits their personality, in order to really make the characters unique. This was an idea that I had when we were making Awakening.
Yes. (laughs). But that idea was part of Fates from the beginning. There’s also something called ‘dragon’s vein’36. This allows players to change the terrain. For example, if there’s a river, it allows foot soldiers to cross the river. This was also an idea we had during Awakening, which Maeda-san remembered…36 Dragon’s vein: An ability limited to characters descended from the Dragon clans, it allows them to change the terrain of the battlefield by making bridges and flattening mountains.
He didn’t forget those older ideas. He took a good, long time to think about them and then included them in Fates.