Story by Shin Kibayashi
Fire Emblem Fates is a game for Nintendo 3DS family systems, due for a European release in 2016. All features and terms mentioned herein are not final, and subject to change. Details on how the three storylines will be made available in Europe will be announced later in 2015.
Today I wanted to talk to all of you who were involved in the development of Fire Emblem Fates1. Thank you all for coming.1. Fire Emblem Fates: The latest game in the Fire Emblem series. The release of this 15th instalment is planned for June 25th, 2015 in Japan, and in 2016 in other regions. The game revolves around the keyword “Fates,” where the player must decide his or her character’s destiny by choosing between two families they love: the Hoshido and the Nohr. By choosing a side, the player will experience a different story, maps and allies.
Maeda-san, you’re the only one wearing a t-shirt that says “Reset? Bring it on!”2. Is this in response to Splatoon3? (laughs)2. “Reset? Bring it on!” t-shirt: This t-shirt was made by the development team, and there are currently no plans to make it commercially available.3. Splatoon: An action-shooting game released for Wii U in May 2015. The staff all wore matching t-shirts during their interview with Mr. Iwata in their session of Iwata Asks. For details, see Iwata Asks: Splatoon.
Fire Emblem is a series that really showcases the spirit of “Reset? Bring it on!”4. 4. A series that really showcases the spirit of “Reset? Bring it on!”: A unique rule in Fire Emblem is that a character who falls in battle is permanently lost. In order to get around this, many players reset the game and start again when they lose a companion in battle. This method of play has been a big topic of conversation among players ever since the first game in the series debuted (Japan-only release, NES, 1990). The development team has debated this playing method many times in the past, and to counteract it, introduced Casual Mode, where units remain playable in the next map even after they are defeated. This started with the 13thgame in the series, Fire Emblem: Shin Monshō no Nazo: Hikari to Kage no Eiyū (Japan-only release, Nintendo DS, 2010).
I’m Masahiro Higuchi from Intelligent Systems Co., Ltd5. On the last game, Awakening6, I acted as project manager, but this time I was involved in development as a producer. 5. INTELLIGENT SYSTEMS CO., LTD: A company which creates development support tools and Nintendo games, such as the Fire Emblem series, the Paper Mario series and the WarioWare series. The office is based in Kyoto.6. Awakening: Fire Emblem: Awakening. The 14thinstalment of the RPG simulation game, first released in Japan for Nintendo 3DS during April 2012, and for Europe during April 2013.
Yes it was. Although I’ve worked mostly on the Fire Emblem series since I joined the company.
But what I’m actually doing isn’t that different from what I did when I was Project Manager. The only thing that really changed is my anxiety level.
I’m Kouhei Maeda from Intelligent Systems Co., Ltd. I was the director on this project. I was director for Awakening, too, but this is the first time I made three games at once7.7. Three games at once: This refers to each of the three storylines. One occurs when you side with Hoshido, another if you side with Nohr, and in the third path that is still being developed you continue your journey without choosing either side.
It seems like it would be an incredible challenge to make three games at once, and I’ll be asking you about it later, but for now, do you have any regrets? Do you wish you hadn’t said you would do three?
Yes. I’m Shin Kibayashi8, and I was in charge of the story. 8. Shin Kibayashi: Former editor for the Japanese Weekly Shonen Magazine (Kodansha), he currently works as a manga writer and novelist. He is known for always wearing sunglasses and a hat. Writing under several pen names, he has worked in various forms of media. He has written the stories for several manga series, such as Kindaichi Case Files, Psychometrer Eiji, GetBackers, Detective School Q, Kami no Shizuku, The Knight in the Area, and Bloody Monday. He has also written novels such as Bit Trader and Hi no Tori, and worked on various TV shows such as HERO (Fuji TV). He was in charge of creating the story concept for Fire Emblem Fates.