That’s right.
There were several, but one of those is the My Castle32 feature, which uses connectivity.32. My Castle: The player has the ability to create a unique “base” for themselves. They can build a village by adding buildings such as an armoury and various vendors. This is also where the characters in their unit live. Players can visit between chapters, to get equipped for the next battle or talk to unit members.
As the name suggests, My Castle is your own castle that you can visit in between chapters. It allows players to lay out the town below the castle however they like. In addition to having conversations with the characters, players can also interact with other players and engage in battles. Maeda-san felt really strongly about putting this feature in, because we wanted players to have other fun things to do besides just the simulation game.
It has enough content to be a game? Maeda-san, you had so much work making three games, why did you add in My Castle?
My Castle lets players experience living with the characters. We made it because we wanted players to really fall in love with all the characters.
And Maeda will do anything to make the characters more likable. He always tries to put in everything that will make players love the characters even more.
That’s right. Originally My Castle was just going to be used with StreetPass33, but using an internet connection, players can visit other towns, and have battles. This was something that came out of all of the ideas that Kibayashi-san gave us...33. StreetPass: A function that allows players to exchange data with people they pass on the street, as long as they have their system in Sleep Mode and wireless communication enabled.
Some of the ideas Kibayashi-san gave us were things that would have been difficult to do, but when we were telling him about My Castle, he said, “Don’t you think that even more people would play the game if they could communicate with other players some way besides StreetPass?”
So we decided to add the internet connection feature so that people who live in areas where they don’t get a lot of hits via StreetPass would be able to exchange game data with people, as long as they have an internet connection.
I’m really glad we did My Castle, though. Trying to get players deeply invested in the characters has been a big theme since Awakening, and I think that My Castle will help players get even more invested. And I feel like My Castle really works with the idea behind the title of “If”. (Editor’s note: Fire Emblem If is the game’s title in Japan) Of course there are a lot of “ifs” in the story.
When we were first thinking about this project, Yamagami-san was talking about history, and he said, “If that general had supported a different power during the Sengoku period, it would have changed history.”
That’s right. And then when we decided to make two separate packages, we kept thinking of different ‘what ifs?’, like “What if you ally with Kingdom A?” and “What if you ally with Kingdom B?” So personally, “if” was the only title I could think of. And when it came time to talk with everyone about titles, I said, “The only thing I can think of is ‘if’’,” Everyone said, “Yeah, it’s got to be ‘if’.” So we ended up naming the game Fire Emblem If.