Yes, that’s right.
By the way, Miyamoto-san, you visited Next Level Games, didn’t you? I think it was twice?
Even people who almost as a policy only wear shorts all year long wore proper trousers that day.
And hearing rumours that Miyamoto-san was coming to Canada, people from other development companies were hanging around our company. They wanted to exchange data with Miyamoto-san via StreetPass8, so they held a Nintendo 3DS over their heads! (laughs)8. StreetPass: A communication system that allows users to exchange game data with other users that they pass on the street.
It was quite a nerve-wracking experience to collaborate with another company in making a game, but I was incredibly impressed at how Miyamoto-san put everyone at ease and created an atmosphere where everyone could speak freely.
So, to talk about player controls in Luigi’s Mansion 2, we remade them more than ten times.
The game features a haunted mansion, so elements that were like a parody of haunted-mansion movies kept developing. But Luigi’s Mansion is its own unique world. So I told them they should develop more freely.
You wanted them to make it freely, without being limited by existing conventions.
I also said that if you have a good time in development, it will work out somehow. But when I said such optimistic things, they would be like, “But that’s so irresponsible!” (laughs)