Luigi hums along with the background music . But I suppose that doesn’t have much to do with gameplay! (laughs)
We made Luigi’s Mansion 2 so that people who haven’t played its predecessor can still have a completely new game experience. But we put a little idea in the latter half that will greatly please players of the first game, and that’s what I like most.
Sorry, but that’s still secret! (laughs) But I’m certain it will bring back memories for people who played Luigi’s Mansion 12 years ago.
My favourite part is how, while this is a game about ghost-busting, it’s humorous and has dramatic developments. Also, even as someone who made the game, when I play the final version, I can enjoy Luigi’s reactions and play in trepidation of the various tricks – like how ghosts will appear. Early in development, we learned about a key word in Japanese called “karakuri” (mechanism or trick) from Miyamoto-san, and that is at work throughout the whole game.
Bryce-san just said karakuri in Japanese, but they also got another keyword “ichimodajin” (getting them all at once) in Japanese.
It’s a little challenging, but if you remember the controls, you gradually get better, so it’s key for beating Luigi’s Mansion 2.
That’s right. It’s made so that the more you suck up lots of ghosts all at once with ichimodajin, the more money you get, and the better your score is.
As a new feature, this game has something called the Strobulb. You can charge up the Strobulb to shine light on a broad area, so while charging the Strobulb, you wait for the ghosts to gather and then if you release it at just the right time, they get stunned.
If you hit ghosts in front of you with light, they disappear, so getting a good position means gathering as many ghosts behind you as possible. Then, when the right moment comes, you turn around and release the Strobulb. That’s ichimodajin. (laughs)