It must have been hard to undergo tea-table-upending.
You just run up those stairs, so the difficulty is the same for people who are good at games as well as for people who aren’t that good.
For Luigi’s Mansion 2, we’d been told to always keep beginners in mind as we made it. In the end, I think it turned out so both skilled gamers – of course – and beginners can enjoy it.
Unlike the previous game for the Nintendo GameCube, a map is always on the bottom screen . We focused on how we could make it so that beginners and advanced players could both enjoy playing it while looking at that map, and we reworked it over and over.
Ikebata-san, I bet Miyamoto-san was extremely demanding and strict in asking why you weren’t making use of the advantages of the Nintendo 3DS system’s structure.
After all, we’ve got that bottom screen – and I think it’s new and interesting to play while looking at a map.
But the original Luigi’s Mansion didn’t have that, so in that respect, you didn’t have a reference point.
Actually, when making the game for Nintendo GameCube, we had experimented with a multiplayer mode in which Luigi would encounter Luigi.
So I thought, “This time, we have to do it!” I said, “I don’t care if it’s eight players or four or what, but we’re doing it!”
I haven’t seen the prototype for the Nintendo GameCube, but Hideki Konno9, the director of the previous game, had also told me that they couldn’t put in a multiplayer mode last time, so they wanted us to do it this time.9. Hideki Konno: Software Development Department, Entertainment Analysis and Development Division. He has worked on such games as the Super Mario and Mario Kart series, in addition to serving as producer of the Nintendo 3DS system. In the past, he has appeared in sessions of “Iwata Asks” covering Iwata Asks: Mario Kart Wii, the Nintendo 3DS hardware concept, Nintendogs + Cats for the Nintendo 3DS system, Mario Kart 7 (Volume 1: Joint Development with Retro Studios), and Mario Kart 7 (Volume 2: In-house Staff).