Like a Shepherd
This “Iwata Asks” interview was carried out with the help of an interpreter. All statements originally in English have been translated into Japanese.All videos and screenshots in this interview are taken from the Japanese version of the game. The final version is fully localised in English.
(looking at the Next Level Games staff on a video-conference monitor) Thank you for wearing Luigi hats!
Today’s interview is about Luigi’s Mansion 2. First of all, thank you for the long time you spent on development.
I thought you would be able to take it easy by the Christmas season of 2012, but it ended up taking until 2013. You’re all smiles now, but the end of last year was really hard, wasn’t it?
But thanks to your hard work, the content turned out to be worthy of a product produced by Miyamoto-san.
I’d like you to introduce yourselves, starting with Next Level Games1.1. Next Level Games Inc.: A videogame developer located in Vancouver, Canada, founded in 2002. This company has been involved in development of games such as the Mario Strikers series and Punch-Out!!
I’m Brian Davis. I was involved as gameplay programmer. I was in charge of developing the spider boss, stairway boss and so forth. It’s a great honour for me to be here today.
I’m Ikebata from the Software Planning and Development Department. I was involved with this title as supervisor. I thought about the game’s content and specifications together with Bryce-san and the others in Canada, reported progress to Miyamoto-san regularly, and conveyed the results back to Next Level Games.
Ikebata-san, while you were taking on duties close to that of a director, you were also the liaison to Miyamoto-san.
But this time was a little special. I was involved first as an original creator of Luigi’s Mansion2, and then indirectly for a long time as a guardian of the directors’ team by talking with Ikebata-san once every two weeks, so it was a very unusual style of production. I was a guardian in the sense that the guys doing the hands-on development were basically in charge of the creative work and I wasn’t directly in charge.2. Luigi’s Mansion: An action-adventure game released simultaneously with the Nintendo GameCube console in May 2002.
A mentor can mean a guide, or a teacher. I think that to the hands-on development staff, you were sort of a spiritual teacher.