Yes.
Development began, and Ikebata-san, you went to consult Miyamoto-san once every two weeks.
I didn’t go to consult him alone – I took several team members with me – so at first, I thought he was trying to relieve our tension.
But he talked about how, within the structure of a drama, events unfold within the story arc of a single episode and how it was produced and filmed, so I realised that paying attention to such things while watching TV shows is important for game development. And Miyamoto-san was watching programmes I had never seen, so the next week, I tried to watch them.
In my own defence, I wasn’t just pushing work on others while doing nothing but watching TV. I recorded shows and watched them at night! (laughs)
In other words, since you might ask them about it, everyone who attends a meeting prepares a summary of its main points, and as a result, everyone concentrates better in meetings.
But when I asked “So?” to Ikebata-san and the others, it was slightly different from when I ask “So?” after a regular meeting. I was asking “Is the vector of your work headed up or down?”, “Are you in a jam?”, “You want me to leave you alone?”, or “Which is it?”
But thinking about it later, talking about TV shows provided hints for development because you asked which scenes resonate and which ones don’t. That is actually one of the most important things when making a game.
When you heard those things from Miyamoto-san, how did you convey them to Next Level Games?
So to help them get the same idea, I would take a scene from a movie and ask how you can make something so that others can feel empathy towards it.