I’d like to ask about the beginning of development. In order to make Nintendo presents: New Style Boutique for the Nintendo 3DS, two completely different cultures — a video game company and a fashion company — made first contact. Yamagami-san, what was your impression at that time?
Earlier, we mentioned how Tamura-san introduced some stylists who like video games.
I had to introduce some stylists to Nintendo, so I chose some real savvy girls who’ve got what it takes. I held interviews, and by chance, the first girl said, “I like video games!” so I was like, “Okay! You’re in!”
It took off right away, and when I talked about a new Style Boutique game, she was really excited. So rather than different cultures clashing, it was incredibly natural. We could talk casually from the first meeting, and Hattori-san also said, “It's got to be her!”
We were from different industries, so the culture and conventional wisdom that we each had was different in some ways, but I thought we were the same in the fundamentals.
Right. When that stylist said “Isn’t this item nice?” and “How’s this ensemble?” I was like, “Ooh! That’s cute!” (laughs) Of course, our cultures and common sense were different, but we were both geared toward the customer and shared a desire to make everyone happy using fashion, so we never had an ounce of trouble communicating.
Something important for me was learning about the flow of trends in fashion. When we made the last game, all I could do was buy a bunch of fashion magazines and study the latest info, but this time, I got a grasp on current trends and what is just around the corner before that stuff showed up in magazines. Until then, I saw the fashion world as isolated points, but she connected the dots for me.
Before, your only viewpoint was that of a consumer, but she added to that the viewpoint of someone who creates the fashion.