Different Ways of Playing
When making and playing this game, did each of you experience a change in the real world the way that Tsujii-san did?
I stopped being afraid of the sales floor in department stores. I always thought, “If a salesperson gets hold of me, I’ll never get away!” and approached them with fear. For that reason, I would always look in from outside the clothes section (posing as if peeking) so I wouldn’t make eye contact with the salesperson! (laughs)
I think this game is an extension of real life since it’s based on fashion, a real life substance. And when you play the game for a while and then return to your everyday life, the real world is like an extension of the game. When you see people in the streets, you’ll be like, “That outfit is a bit iffy.” (laughs)
Me, too. I look at the people I pass in the street and think, “That’s kind of girly.” I think my interest in fashion in real life has really increased.
And like Yamagami-san said, when you actually buy clothes for yourself, you can use the knowledge you have accumulated in the game as feedback.
Nintendo presents: New Style Boutique has plenty of “dress-up” moments for girls, but it also has aspects that don’t settle into that category. Why do you think that is?
Right when we began making the previous game, Yoshida-san, President of Syn Sophia said, “We need 10,000 fashion items”, and I think that was the biggest thing.