I suppose it was fun simply as a game. A lot of people said there’s no good time to quit.
We made the previous game mainly for girls who can’t buy whatever they want, but after we released it, guys like Yamagami-san played it a lot, too.
I suppose it was fun simply as a game. A lot of people said there’s no good time to quit.
And if you think about it, there are a lot of guys who like running a store and customising things to their own taste, and coordinating outfits isn’t enjoyed specifically by women, so after we made it, we realised that it wasn’t just a game for girls.
Well, earlier, Yamagami-san’s remarks just dumbfounded me, but in fact, we did make it so it could be played that way too. The previous game was enjoyed by a lot of guys, which was unexpected, so this time we made it so it allows for even more different ways to play, and put in elements that allow for discovery. So Yamagami-san’s play style is also one of the correct ways to play. When I asked around, the male staff do play the game differently. I thought all those different ways to play are just fine, so we made the game so it could be enjoyed by anyone in their very own way. For example, one guy on the development staff talked about how much he can earn, like how much money he can gain from his customers with a single outfit! (laughs)
He’s right. If a customer says they can spend about 30,000 yen (around 3,000 euros), you aim for about 29,000 (2,900) so you can make as much as possible.
But if it’s an amazing outfit, they might even pay a little more than 30,000 (3,000).
The way Yamagami-san plays is from the viewpoint of the store’s staff more than the customer’s. To the store’s staff, profit is most important.
Some apparel company probably wants to hire people like Yamagami-san who sell things that way.
Aggressively selling to customers who enter the shop is something that real shop runners learn to do, so I want Yamagami-san to try being on a sales floor sometime. He might become a charismatic and popular salesperson! (laughs)
I found something in this game to be incredibly interesting. I’m getting older and my memory is worsening, but I really remember the customers who appear in New Style Boutique.
I suppose you remember the customers so well because you spend so much time on each of them! (laughs)