Right.
Putting it another way, I think games like Wii Sports and Wii Fit, games that anyone can enjoy, are a good thing for Smash Bros. Brawl. Without games like these, there would be those that would otherwise not come into contact with a form of entertainment like gaming.
Though not everyone who picks up a controller for the very first time because of games like Wii Sports or Wii Fit will play Smash Bros. Brawl, there will most certainly be those that do. And among them, I’m sure there will be those who will find Smash Bros. interesting too. Games like Wii Sports or Wii Fit will draw people in through their appeal to the senses, and this, in turn, will develop their interest in games like Smash Bros. Brawl. I think that is the true meaning of expanding the gaming population. Of course, I’m not trying to say that Smash Bros. isn’t meant for beginners and, in fact, development of the original Smash Bros. began with the idea of making a game that people unfamiliar to gaming could come to enjoy just as much as everyone else within the first ten minutes of play.
Right. That is the main concept behind the Smash Bros. series, and the feature is more well-defined in Smash Bros. Brawl.
Now that I think of it, that’s something you started saying when you designed Kirby. You were able to make a game like Kirby in order to get people interested in gaming and that it would be a type of game you could recommend to first-time gamers.
I don’t think you’ve ever let go of that concept - not even once. Actually, this is one of the more unusual facts about this man we call Sakurai; even though he’s an extremely skilled gamer, he always goes to great lengths to develop games that first-time gamers can pick up without hesitation. Generally speaking, skilled gamers tend to make games for themselves. This being the case, how did your particular mindset come about?
And, this is something that I often told you back in the day, but before coming to HAL, I played a lot of different games and tried to look at games on the market from a variety of angles. What I felt at the time, just like you said earlier, is that games you could recommend to a first-time gamer didn’t exist. At the time, complexity was escalating and the only games available were ones that really challenged its players.