In Super Smash Bros. Brawl, there were some big developments for solo play.
It’s just that Smash Bros. has always been played as a fighting game and I didn’t think it would be possible to make the single-player Adventure Mode a primary form of gameplay. However, I was impressed by how well it turned out. Can you talk about why you were set on developing an Adventure Mode and how you got there?
Well, as I discussed earlier, a fundamental idea at the start of development was that this would be the last Smash Bros. title, and that, ultimately, there would be few opportunities for Nintendo characters and major, well-known characters to gather in the same place.
So this too was truly a once-in-a-lifetime event, where you had to treasure every encounter.
I don’t know if I can accurately express my feelings but, I mean, Smash Bros. has received high marks from all over for the fighting pleasure it provides and I felt that merely refining what was already there was too simple and would preclude changes. Don’t get me wrong though, the fighting is more advanced than before.
The fighting part being fun is already a given, and if development focused solely on fighting, all people could comment on would have been things like which characters are stronger this time.
Exactly. If we did that, things will just shift more to the extreme. Also, I didn’t feel like players wanted us to change the nature of Smash Bros. fighting style, or change the game to a 3D fighting game.
Right. The appeal of Smash Bros. is that anyone can take a controller, readily pick up the fundamentals and, within a span of ten minutes, a beginner can sit down, compete with a pro and enjoy some exciting gameplay. There’s no reason to change this, right?
Right. That’s why we didn’t fixate on fighting alone, but delved into a new area of development by placing emphasis on the Adventure Mode.