Morita-san, may I ask you about the fishing game?
The Fishing Pond in Ocarina of Time is so complete that it’s practically a whole fishing video game. That is a part of the Zelda tradition that continues to this day. How did you come to make something on such an impressive scale?
The Water Temple is in Lake Hylia. Aonuma-san designed that dungeon. The boss that appears there is Morpha. Just when I was making that, there was a landform like a pool.
I took the model for something and made it a cylinder, and then... (gestures as if casting a fishing pole)
Yep. But at that time, it was just for my own enjoyment. You know, for when I needed to take a breather.
Oh, that’s right. Aonuma-san came over and I thought, “Uh-oh!” and immediately closed the screen.
We had pushed back the project several times, so making a boss was pressing business. You should have been doing that! (laughs)
I see. From the start, you had a clear image in your head of what you wanted to make.
No! (laughs) But if we could create such realistic fishing, everyone wanted to put it in, even if it increased our work.