Thank you for coming today.
Aonuma-san, who participated in our Iwata Asks: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D is staying on as we begin part two of our series featuring the original development staff that worked on the Nintendo 64 version of The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Part one was like a class reunion! (laughs)
What did each of you work on for the original game? Haruhana-san, would you introduce yourself first, please?
I’m Haruhana from the Entertainment Analysis & Development Division (EAD). I did most of the modelling and animation myself for characters other than Link, whom (Yoshiaki) Koizumi-san was in charge of.
That was before the work was divided up so much, so you had to do everything yourself.
I’m Takizawa from EAD. Haruhana-san made the characters, but I was in charge of the bosses and enemies. I had the honour of leaving these bosses I designed in the capable hands of Morita-san at SRD1 to create their movements. Each day, I enjoyed watching life being breathed into the bosses I had designed. 1SRD Co., Ltd.: A company established in 1979 that contracts to develop video game software programs and develops and sells Computer Aided Design packages. The head office is in Osaka, and their Kyoto office is inside Nintendo headquarters.
I’m Miyanaga from EAD. I was in charge of the design of Hyrule’s landscape. Lots of different types of natural environments appear in this game. I was in charge of Kokiri Forest - the first stage - as well as Hyrule Field and other locations.
You didn’t just do the programming, but you also wrote the script for the Pond Owner who appears at the Fishing Pond.
Oh, that’s right! He speaks in the Osaka dialect, so I wrote sample dialogue and gave it to (Toru) Osawa-san, the script director, to brush up.
In addition to the dialogue, Morita-san made lots of requests regarding that character’s face and movements. He requested specific movements like this one (gesturing as if scratching his side) and even drew a rough sketch of how his face should look.
Morita-san, did you make so many requests because that character was modelled after someone real?
Yes, that’s right! (laughs) I like fishing and I’m from a town called Neyagawa in Osaka, and there’s a fishing store I used to go to in that neighbourhood. My model was the shopkeeper there.