What else was designed specifically for the Nintendo 3DS system?
I’ve always wondered if many people were really able to play the Nintendo 64 version of The Legend of Zelda: Ocarina of Time all the way through to the end. For example, a lot of people may have got stuck on the Water Temple and played no further.
For that reason, I wanted to put in a help function like in the New Super Mario Bros. Wii11 and Super Mario Galaxy 212 games, and we ended up putting in Hint Movies . 11New Super Mario Bros. Wii: An action game released for the Wii console in 2009. 12Super Mario Galaxy 2: An action game released for the Wii console in 2010.
Yes. We give solid hints so beginners can play to the end. And as something specifically for the Nintendo 3DS system, the Navi System kicks in every 60 minutes. Every 60 minutes, the fairy Navi asks if you want to take a break. But Aonuma-san and I battled, or rather debated, this. Until now in the Legend of Zelda games, if you made a mistake saving, you couldn’t take it back, so the games have tended to discourage saving.
I asked Aonuma-san if that was really necessary any more. I didn’t get an email reply for a long time, and then after about half a day had passed, I got a reply saying it might be alright. Then I suggested to Grezzo that we make “Save” the default.
If you can save by repeatedly punching buttons, you may end up doing something you can’t take back.
But the Nintendo 3DS system is a portable device you carry around, so for a long time I discussed with Aonuma-san what would be the greater tragedy, losing game time because the battery ran out and you hadn’t saved, or saving by accident.
These days, everyone is busy, so they usually play video games by stringing together little bits of time. I thought players today would be sadder if they lost game progress they had played but hadn’t saved. And we adopt a system whereby saving via repeatedly punching buttons isn’t possible, so there’s no fear of making a mistake in saving that way.
Then all kinds of ideas came up - like a system for leading players to hints when they get stuck - and it quickly shaped up nicely.
Most members of Mario Club had not played the original game 13 years ago and were playing it for the first time, but many of them said they got stuck at places we had never imagined they would. They said, “I don’t have the necessary information!” and “I have no idea where I’m supposed to go or what I’m supposed to do next!” and “Is this alright?” That led to a lot of new discoveries.
The Mario Club members said they couldn’t see the hints easily. I told them that if you don’t have some trouble, it won’t stay with you as a memory - that there’s a point to it not being easy! A hint can’t simply give the answer.