(sitting down) Am I the only one today?
You’re busy preparing for E31, so you couldn’t find time to participate together. As we go along, I will tell you what the original developers said in your absence. Thank you for coming. 1E3 (Electronic Entertainment Expo): A video game trade show usually held once a year in Los Angeles. In 2011, E3 was held for three days starting June 7.
Today I’d like to look back with you at The Legend of Zelda: Ocarina of Time. The development period for it was far longer than for other games at the time and the release date got pushed back more than once.
The original plan was to release Super Mario 642 simultaneously with the Nintendo 64 system and to bring out The Legend of Zelda: Ocarina of Time3 the following year for Christmas. 2Super Mario 64: The first 3D action game in the Super Mario Bros. series. Released simultaneously with the Nintendo 64 system in Japan in June 1996. 3The Legend of Zelda: Ocarina of Time: An action-adventure game released for the Nintendo 64 system in Japan in November 1998.
Development took about two and a half years. It must have been terribly hard on the developers, but they all said it was fun!
Everyone talked about it so happily that I wondered if over the last 13 years they’ve simply forgotten all the hardship. (laughs)
I hate to say it, but if the development period goes on an extra year, it can’t all be fun.
That’s right. You may think, “I’m happy I can study more,” or you may think, “Now I have to study next week.” But if you’ve got the energy to keep studying hard, you’re happy the exam got pushed back. (laughs)